Arnaud Grison appointed Chief Executive Officer of VINCI Energies
18. 03. 2019 - 08:30 - Personalien - Frankreich
Arnaud Grison began his career in 1992 at the French Ministry of Transportation, in charge of road construction projects in Savoie (France). In 1997 he joined SITA, the waste management subsidiary of the Suez group, where he held operating and senior management positions.
He joined the VINCI group in 2004 as CEO of EFS (European Flight Services), a subsidiary of VINCI Airport Services. He moved to Cofiroute (VINCI Autoroutes) in 2007, where he was in charge of operations before being appointed Chief Executive Officer in 2010.
In 2012 he moved to VINCI Energies as CEO of VINCI Facilities, before being appointed Managing Director for VINCI Energies International & Systems in 2014.
Born in 1967, Arnaud Grison is a graduate of French Engineering schools Ecole Polytechnique and Ecole National des Ponts et Chaussées, and he holds a Master of Science degree in Construction Engineering and Management from Stanford University.
Über uns
VINCI ist als weltweit führendes Unternehmen in den Bereichen Konzessionen, Energie und Bau und beschäftigt 280.000 Mitarbeiter mit Präsenz in mehr als 120 Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.
Medienkontakte
Stéphanie Malek
Tel: +33 1 57 98 66 28
media.relations@vinci.com