100,550€ Der Aktienkurs fiel um -0,35 %   02.07.2024 13:20

Pressemitteilung vom 19. Juni 2006

19. 06. 2006 - Events

VINCI's Board of Directors met on 19 June, 2006 under the chairmanship of Yves-Thibault de Silguy.

The Board took official note of VEOLIA's decision to abandon its idea of an alliance with VINCI, observing that such an alliance had no strategic interest and hence would not create value for shareholders.

The Board of Directors unanimously confirmed its confidence in the Chairman and General Management, in particular for the way in which they have dealt with recent events in the interests of VINCI, its employees and its shareholders.

Furthermore, the Board asked General Management to continue to reflect on ways of ensuring greater appreciation by the financial markets of VINCI's value in view of its new profile resulting from the integration of ASF.

It reaffirmed its attachment to continued pursuit of a development strategy based on an integrated concession-operator/construction model in an infrastructure market with high growth potential, notably in Europe in the framework of public-private partnerships (PPP).

 

Über uns
VINCI ist als weltweit führendes Unternehmen in den Bereichen Konzessionen, Energie und Bau und beschäftigt 280.000 Mitarbeiter mit Präsenz in mehr als 120 Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.